Jak se obrátit na ombudsmana?
Máš-li problém, o kterém si myslíš, že bychom ti s ním mohli pomoci, obrať se na nás některým z těchto způsobů.
-
E-mail
Napiš nám e-mail na adresu deti@ochrance.cz
-
On-line interaktivní formulář
Vyplň jednoduchý on-line formulář zde.
-
Dopis
Pošli nebo dones nám dopis na adresu
Kancelář veřejného ochránce práv
Údolní 39
602 00 Brno -
Osobně
Přijď nám to říct osobně do naší kanceláře na Údolní 39 v Brně.
(každé pondělí nebo středu mezi 8:00 a 16:00 hod.)
-
Telefon
Zavolej nám na 542 542 888
(každý všední den mezi 8:00 a 16:00 hod.)
-
Český znakový jazyk
Pokud potřebuješ, pošli nám své video v českém znakovém jazyce. Znakovat můžeš i při osobním setkání.
Budeme respektovat způsob komunikace, který si vybereš.
Tvou stížnost posoudí právník nebo právnička, který/á bude mít tvůj případ na starosti. Pokud bude potřeba, spojí se s tebou a společně doplníte další informace.
Pokud potřebuješ, dej nám vědět a odpovíme ti v tvém mateřském jazyce nebo v Braillově písmu.
Naše pomoc je bezplatná.
Co by měla tvá stížnost obsahovat?
- tvé jméno, věk a jakýkoliv kontakt, přes který se s tebou můžeme spojit (může to být e-mail, poštovní adresa nebo telefon)
- na koho si stěžuješ (uveď alespoň název úřadu, na který si stěžuješ, event. jiné instituce či osoby, se kterou jsi jednal/a)
- jaký problém řešíš
Co se bude dít s mým případem?
- S tvým problémem se co nejdřív seznámí právník nebo právnička. Co nejdřív se ti ozve (telefonem, e-mailem nebo poštou — podle toho, co jsi vybral/a). Řekne ti, jak ti můžeme nebo nemůže pomoci, případně na koho jiného a jak se můžeš obrátit.
- Půjde-li o věc, kterou můžeme řešit (viz část Čím se zabývá), domluvíme se s tebou také na dalším postupu. Upřesníme si, jestli je pro tebe lepší komunikovat e-mailem nebo telefonicky, jestli chceš, abychom ti vykali nebo tykali a podobné „organizační“ věci.
- Dále ti vysvětlíme, jakým způsobem budeme postupovat při řešení tvého problému. Zpravidla oslovíme úřad, na který si stěžuješ (tzn. zahájíme šetření). V případě zjištění nesprávného postupu úřadu budeme žádat nápravu.
- Buď trpělivý/á. Ne každý problém můžeme vyřešit tak rychle, jak by sis přál/a. Zůstaneme s tebou však ve spojení a budeme tě průběžně informovat o vývoji šetření.
Může se stát, že si nepřeješ, aby někdo věděl, že ses nám svěřil/a se svým problémem. Klidně nám to napiš. Budeme se snažit tvé přání respektovat. V případě, že by to nebylo možné, pokusíme se společně najít i pro tebe přijatelné řešení.