AKTUÁLNĚ: Для дітей з України від Омбудсмана Відповіді на питання, які можеть тебе тепер турбувати

Co se bude dít s mým případem?

  1. S Tvým problémem se co nejdřív seznámí právník nebo právnička. Nejpozději do tří dnů se Ti ozve (telefonem, e-mailem nebo poštou - podle toho, co jsi vybral/a). Řekne Ti, jak Ti můžeme nebo nemůže pomoci, případně na koho jiného a jak se můžeš obrátit.
  2. Půjde-li o věc, kterou můžeme řešit (viz část Čím se zabývá), domluvíme se s Tebou také na dalším postupu. Upřesníme si, jestli je pro Tebe lepší komunikovat e-mailem nebo telefonicky, jestli chceš, abychom Ti vykali nebo tykali a podobné „organizační“ věci.
  3. Dále Ti vysvětlíme, jakým způsobem budeme postupovat při řešení Tvého problému. Zpravidla oslovíme úřad, na který si stěžuješ (tzn. zahájíme šetření). V případě zjištění nesprávného postupu úřadu budeme žádat nápravu.
  4. Buď trpělivý/á. Ne každý problém můžeme vyřešit tak rychle, jak by sis přál/a. Zůstaneme s Tebou však ve spojení a budeme Tě průběžně informovat o vývoji šetření.

Může se stát, že si nepřeješ, aby někdo věděl, že ses nám svěřil/a se svým problémem. Klidně nám to napiš. Budeme se snažit Tvé přání respektovat. V případě, že by to nebylo možné, pokusíme se společně najít i pro Tebe přijatelné řešení.

Graf zobrazující postup, jak ombudsman vyřizuje podněty.