- S tvým problémem se co nejdřív seznámí právník nebo právnička. Co nejdřív se ti ozve (telefonem, e-mailem nebo poštou - podle toho, co jsi vybral/a). Řekne ti, jak ti můžeme nebo nemůže pomoci, případně na koho jiného a jak se můžeš obrátit.
- Půjde-li o věc, kterou můžeme řešit (viz část Čím se zabývá), domluvíme se s tebou také na dalším postupu. Upřesníme si, jestli je pro tebe lepší komunikovat e-mailem nebo telefonicky, jestli chceš, abychom ti vykali nebo tykali a podobné „organizační“ věci.
- Dále ti vysvětlíme, jakým způsobem budeme postupovat při řešení tvého problému. Zpravidla oslovíme úřad, na který si stěžuješ (tzn. zahájíme šetření). V případě zjištění nesprávného postupu úřadu budeme žádat nápravu.
- Buď trpělivý/á. Ne každý problém můžeme vyřešit tak rychle, jak by sis přál/a. Zůstaneme s tebou však ve spojení a budeme tě průběžně informovat o vývoji šetření.
Může se stát, že si nepřeješ, aby někdo věděl, že ses nám svěřil/a se svým problémem. Klidně nám to napiš. Budeme se snažit tvé přání respektovat. V případě, že by to nebylo možné, pokusíme se společně najít i pro tebe přijatelné řešení.