Od 1.9.2012, kdy ombudsman spustil internetové stránky pro děti a náctileté, do 31.12.2013 mu bylo doručeno 63 otázek, proseb a stížností přímo od dětí a mladých dospělých. V předcházejících letech to bylo vždy kolem 10 dotazů ročně. Nárůst je tedy značný.
Ombudsman si velmi váží důvěry, se kterou se na něj děti a náctiletí obrací se svými problémy, a to nejčastěji přímo prostřednictvím speciálního e-mailu deti@ochrance.cz. Na jejich dotazy odpovídají právníci a právničky kanceláře ombudsmana co nejrychleji je to možné (nejpozději do několika dnů). Nejčastěji se dotazy a stížnosti týkají rodinných problémů, například podoby a četnosti styku s jedním z rodičů, odebrání dítěte z péče rodičů, neplacení výživného, poměrů v dětském domově, ale rovněž obavy mladých žen ze zjištěného těhotenství a otázek ohledně budoucího možného finančního zajištění rodiny. Některé z případů, kterými se ombudsman zabýval, najdete zde.